tisdag 23 juli 2013

Berså x 3

Under hela min uppväxt har dessa skålar alltid funnits där. Den minsta serverades det allt som oftast gröna ärtor i, säkert annat också men älskar man ärtor och älskar man skålen Berså så är det nog lätt att det är det man minns :)

Berså
För ett par månader sen så fyllde jag år och i present av mamma fick jag dessa. Ett par av de är lite blekta i dekoren men vad gör väl det, då kanske jag till och med törs använda de precis som min mamma har vågat använda de i alla år.


//Therese

2 kommentarer:

  1. vilken present! sånt värmer verkligen...en verklig klassiker..perfekt att servera jordgubbar, glass eller vad man nu vill i...och man ska våga använda dom..dock försiktigt=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och att det är just de skålarna som min mamma har haft i alla år. Precis som du säger perfekta att servera det mesta i :)

      Radera