tisdag 14 augusti 2012

Svanen

En söndag för några månader sedan så gick vi längs med ån som ligger inte många steg från där vi bor och stegade in till Hötorget där det brukar vara loppis just på söndagar. Det är en mysig promenad och man passerar både båthamn, caféer, barnpooler och små hagar med får i. Det tar kanske en timme att gå. 



Vi var dit på eftermiddagen så jag trodde inte att jag skulle hitta något. När jag såg denna vattenkanna så visste jag att jag hade sett den någonstans och tänkte först Stig Lindberg men kände att det inte var helt rätt så jag prutade en tia ned till 50kr och var fortfarande rätt tveksam till vattenkannan som var rätt smutsig. Såhär i efterhand så visade det sig vara ett bra pris, vi fick bort smutsen men är nog tvungna att silikona lite i botten innan den tas i bruk.



Knut Brincks Svanen 1958

Hos Porslinan och Porslinsbloggen kan ni läsa om deras fyndade Svanar.

//Therese

4 kommentarer: