fredag 8 mars 2013

Virade flaskor


Det här är vad jag har pysslat med ett par gånger hos Loppistan. Jag har virat tråd på flaskor som blir till fina vaser och stilleben. Min idé fick jag från Popetotrora som är en hejare på pyssel.



Fyra flaskor i olika färger och storlekar virades men jag tänkte vänta fram till påsk med att ställa fram de andra, för de är ju givna för påskris tycker jag.


Lampan har ni sett förr. Fruktskålen är inköpt på min och Jonas första resa tillsammans, resan gick då till Tunisien. Bordet och tre av stolarna lämnade förra ägaren av huset kvar till oss. Bordet är väldigt praktiskt men det ultimata är ju ett i teak med utdragsskivor, så fint! Men det får vi ta sen. Tapeten kommer förhoppningsvis inom en snar framtid att bytas ut. Lantligt eller retro, det återstår att se.

//Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar