måndag 3 december 2012

Ett lite större inköp

För ett par veckor sedan så satt jag och slösurfade lite på Hemnet. Det är kul att kika hur andra har det, man får inspiration till inredning och man kan drömma sig bort för en stund. Vi har pratat om att skaffa hus om ett par år, lagom att hinna amortera av och spara lite mer. MEN. Jag hittade ett superfint 20-tals hus i två våningar med brutet tak och källare med garage. Huset hade en sån charm så jag sa till min sambo att kan vi inte åka och kika på det, om inte annat för att öva inför kommande husköp någon gång i framtiden. Han var på. Jag surfade vidare och hittade en hel del fina hus som jag la som favoriter inne på Hemnet, bla ett gult hus från 50-talet.

Vi åkte och kikade på 20-tals huset men konstaterade att det var väldigt mycket att göra, det hade inte blivit något gjort sedan 80-talet. Sen att det skulle vara vårat första hus skulle vara att ta sig lite vatten över huvudet kände vi. Huset hade absolut charm och hur mycket potential som helst så lyckliga den som kan fixa allt som behövdes och sen bara bo där men det skulle vara flera år framåt i tiden.

Däremot det här 50-tals huset som vi båda tyckte om redan på bild, det var en helt annan femma. Vi åkte ju såklart och kikade på det också när vi ändå var i farten. Det fick bli en sån söndag helt enkelt. Åka runt och kika på hus.
Huset, det var i princip totalrenoverat. Det hade en öppen spis, garage, plats för snickarbod och ölbryggeri. Allt som vi vill ha.




Så nu en vecka senare så har vi köpt ett gult hus.

//Therese

6 kommentarer:

  1. Dä ä ju uuunderbart! (På bred västmanländska)

    SvaraRadera
  2. Visst ä dä?! (Kontrar på bred västmanländska) ;)

    SvaraRadera
  3. Haha, helt underbart! Grattis! Det måste ha varit ödet som gjorde att du började kika på hus nu och att ni åkte dit och tittade.

    SvaraRadera
  4. Tack! :) Ja jag tror nog att det var ödet som la sig i lite. Nu är det full fart med lägenhetsförsäljning och allt som hör till.

    SvaraRadera
  5. Wow wow wow. Önskar det var jag! Får man fråga vart det ligger nånstans?

    SvaraRadera
  6. Galet eller hur :) det ligger i Jakobsberg. Jenny du får komma och hälsa på sen vettja!

    SvaraRadera